Veelgestelde vragen

Heb je na het lezen van onze website nog vragen? Wil je alvast beginnen met de voorpret voor jouw vakantie of misschien wil je gewoon nog meer weten? We hebben de meest gestelde vragen hieronder samengevat. Als je vraag er niet tussen staat, geen probleem, we helpen graag!

Reservering

  • Is een late check in mogelijk?
Indien je bij het park aankomt wanneer de receptie gesloten is zorgen wij ervoor dat je alsnog naar binnen kunt en aan je vakantie kunt beginnen. Inchecken kan tussen 15:00 en 17:00 uur. Kom je buiten deze tijden aan? Laat ons dit dan weten, dan bespreken we samen de mogelijkheden.
  • Hoe laat kan ik in- en uitchecken?
Inchecken kan tussen 15:00 en 17:00 uur. Kom je buiten deze tijden aan? Laat ons dit dan weten, dan bespreken we samen de mogelijkheden.
  • Is een late check-out mogelijk
Graag een late check out boeken? Dit is mogelijk op aanvraag bij de receptie op de dag van vertrek. Indien mogelijk, bieden wij een late check out tot 12:00 uur voor €20,00 en tot 17:00 uur voor €75,00.
  • Wat is de maximale bezetting?
Onze wellness lodges zijn geschikt voor maximaal 4 personen.
  • Mag ik huisdieren meenemen?
Ja, er zijn een aantal lodges waarin een hond is toegestaan.In verband met extra schoonmaakkosten rekenen wij een toeslag van € 5,50 per hond/per nacht met een maximum van één hond per lodge. Een tweede kleine hond is soms mogelijk op aanvraag. Je kan hiervoor een mail sturen naar frontoffice@mooitwentelodges.nl of neem telefonisch contact met ons op via 0547-821 000
  • Welke extra’s kan ik bij boeken?
Nergens meer aan hoeven denken? Wij maken de bedden op voor aankomst voor € 9,95 per persoon. Daarnaast kan je ook badjassen huren voor € 9,50 per badjas. Ook kan je een kinderset (kinderstoel en kinderbed) bijboeken voor € 8,50 per set per nacht of voor € 5,00 per item.
  • Wat zijn de bijkomende kosten?
De bijkomende kosten bestaan uit de toeristenbelasting die wij afdragen aan de lokale overheid. De kosten bedragen op dit moment € 1,10 per persoon/per nacht, ook voor baby’s (tarief onder voorbehoud van wijzigingen). Ook vragen wij een verplichte bijdrage aan de schoonmaakkosten, handdoeken en linnen en reserveringskosten.
  • Wat is bij de prijs inbegrepen?
Alle verblijfskosten zijn inbegrepen, dat wil zeggen de kosten voor het verblijf incl. het keukenlinnen (één handdoek en één theedoek). Onze prijzen zijn exclusief bedlinnen en handdoeken, reserveringskosten, toeristenbelasting en eventuele overige extra’s zoals een kinderset of opgemaakte bedden bij aankomst.
  • Hoe kan ik eenvoudig boeken?
Onze accommodaties zijn eenvoudig boeken via de website. Het is ook mogelijk om telefonisch of per e-mail een boeking te maken. Mocht je een speciale wens of een voorkeur door willen geven, of eerst een optieboeking willen maken, kan je hiervoor een mail sturen naar frontoffice@mooitwentelodges.nl of telefonisch contact met ons opnemen via 0547-821 000.
  • Kan ik een voorkeur opgeven voor een bepaalde lodge?
Het is mogelijk om een voorkeursboeking te maken voor een specifieke lodge of plek op ons park. Je kan jouw voorkeur opgeven in het opmerkingenveld bij het maken van je reservering. Liever direct contact met onze receptie? Wij zijn uiteraard ook te bereiken per mail of telefoon. Aan het maken van een voorkeursboeking zitten kosten verbonden van 50 euro per boeking.
  • Kan ik mijn auto bij de lodge parkeren?
Het terrein van Mooi Twente Lodges is autovrij. Er is een algemene parkeerplaats waar je jouw auto kunt parkeren. We beschikken over een laadpaal voor elektrische auto’s met 2 aansluitingen. Voor het gemak beschikken we over een aantal bagagekarren waar je gebruik van kunt maken om je bagage en/of boodschappen te vervoeren.

Betalingen

  • Kan ik mijn vakantie annuleren, wijzigen of een optie nemen?
Annuleren kan, check hiervoor de voorwaarden die gelden tijdens het maken van de reservering, er kunnen kosten van toepassing zijn. Wij raden je aan om zelf een annuleringsverzekering af te sluiten zodat je tegen de financiële tegenvallers van de annulering bent beschermd.Wil je een reservering wijzigen kan je terecht in jouw account met jouw eigen persoonlijke inlog gegevens die je per e-mail hebt ontvangen bij het maken van de boeking. Vanzelfsprekend kijken we graag met je mee, mail ons op frontoffice@mooitwentelodges.nl of neem contact met ons op via 0547-851000 en wij laten je graag weten wat de mogelijkheden zijn.Wij geven geheel vrijblijvend een optie op een verblijf bij ons. Deze zetten wij dan 3 dagen in optie om de tijd te geven om erover na te denken. Als je laat weten dat deze optie akkoord is, ontvang je van ons de reserveringsbevestiging en kan de voorpret voor het verblijf beginnen.
  • Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?
Je krijgt direct na boeking online een factuur toegezonden. Je dient de aanbetaling direct te voldoen, de restbetaling moeten wij 35 dagen voor jouw aankomst op Mooi Twente Lodges ontvangen hebben.
  • Hoe kan ik de betaling voldoen?
Na het maken van jouw boeking ontvang je van ons een e-mail met inlog gegevens. Hiermee kan je inloggen op onze website (rechtsboven bij ‘mijn omgeving’). Door in te loggen kom je in jouw persoonlijke omgeving waar je jouw reservering kunt bekijken en jouw gegevens verder kunt aanvullen of wijzigen. Tevens kan je hier ook de (aan)betaling voldoen via iDEAL. Als je een betalingsherinnering hebt ontvangen van ons, of wanneer je het resterende bedrag wilt betalen, vragen wij je om opnieuw in te loggen met deze gegevens op onze website. Deze zijn verstuurd samen met jouw boekingsbevestiging. Je kan dan in jouw persoonlijke omgeving de betaling voldoen via iDEAL. Ben je jouw inloggegevens vergeten? Neem dan alsjeblieft contact met ons op. Indien het niet lukt te betalen via de online omgeving, kan je ook een bankoverschrijving doen. Je vindt onze bankgegevens bij ‘contact’. Graag verzoeken wij je in de beschrijving van de overschrijving jouw boekingsnummer ter referentie te vermelden.
  • Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Bij een boeking ontvangt de boeker per mail een reserveringsbevestiging en factuur met een online betaallink. Voor een boeking die meer dan 84 dagen voor de aankomst wordt gemaakt, dient de aanbetaling van minimaal 30% van de huursom van de geboekte accommodatie, services, activiteiten en/of faciliteiten, direct na ontvangst van de bevestiging/factuur te worden betaald. Het restantbedrag dient op zijn laatst 35 dagen voor de aankomst te zijn overgemaakt. Indien er binnen 35 dagen voor de aankomst wordt geboekt, dan dient de factuursom, na ontvangst van de bevestiging/factuur, in 1 keer 100% per direct te worden betaald. Na betaling van het volledige factuurbedrag wordt de laatste bevestiging gestuurd. Je kunt de betaling voldoen door gebruik te maken van jouw persoonlijke log in gegevens die je per mail hebt ontvangen bij jouw bevestiging. Als je inlogt, kan je de betaling voldoen per iDEAL of creditcard. Zodra de aanbetaling is voldaan, zal de boeking officieel bevestigd worden en ontvang je een factuur.
  • Zijn er kortingen mogelijk?
Eventuele kortingen worden altijd direct in de prijzen verdisconteerd. Voor speciale aanbiedingen raden wij je aan bij de aanbiedingen te kijken of je in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Aankomst en vertrek

  • Wat zijn de in- en uitchecktijden?
Inchecken kan tussen 15:00 en 17:00 uur. Kom je buiten deze tijden aan? Laat ons dit dan weten, dan bespreken we samen de mogelijkheden. Uitchecken vindt ’s ochtends plaats tot 10:00 uur. Momenteel kunnen wij onze gasten helaas geen late check-out aanbieden.
  • Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen?
Wij zijn flexibel en denken graag met je mee. Een aankomst is mogelijk van maandag t/m zaterdag, en je kan dagelijks vertrekken. Het minimum verblijf is 2 nachten.
  • Hoe zit het met de eindschoonmaak?
De eindschoonmaak bedraagt € 115 per verblijf. We vragen je wel om de lodge bezemschoon achter te laten, of je het beddengoed af wilt halen en het afval in de daarvoor bestemde containers wilt deponeren. Eventuele kortingen worden altijd direct in de prijzen verdisconteerd. Voor speciale aanbiedingen raden wij je aan bij de aanbiedingen te kijken of je in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Accommodatie

  • Hoe zien de lodges eruit?
De 4-persoonslodges beschikken over twee slaapkamers en twee badkamers waarvan één is voorzien van een sauna welke een maximale temperatuur heeft tot 75 graden. Buiten heb je de beschikking over een privé spa op het terras. De keuken is van alle gemakken voorzien zoals een koelkast met vriesvak, oven/magnetron, vaatwasser, Nespresso koffiemachine, waterkoker en een volledige keukeninventaris. De living is gezellig en smaakvol ingericht waarbij een TV en gashaard het geheel compleet maakt. De lodges zijn allemaal voorzien van een airconditioning. Buiten staan er loungestoelen alsmede een eettafel met eetstoelen.
  • Heeft iedere lodge een Spa?
Ja, iedere lodge beschikt over een eigen (privé) Spa buiten op het terras. Deze is geschikt voor 4 personen. Bij iedere wisseling wordt de Spa volledig geledigd en gereinigd, opnieuw gevuld met leidingwater en het water chemisch op peil gebracht met een goede pH en juiste waarde aan vrij beschikbaar chloor. In de Spa kan je onbeperkt relaxen, echter in verband met geluidsoverlast voor overige gasten tot 23:00 uur.
  • Heeft iedere lodge een sauna?
Ja, iedere lodge beschikt over een sauna in één van beide badkamers. De sauna heeft een maximale temperatuur tot 75 graden en is geschikt voor maximaal 2 personen. Kinderen jonger dan 16 jaar mogen in verband met de veiligheid niet zonder toezicht in de sauna.
  • Kan ik mijn auto bij de lodge parkeren?
Het terrein van Mooi Twente Lodges is autovrij. Er is een algemene parkeerplaats waar je jouw auto kunt parkeren. We beschikken over een laadpaal voor elektrische auto’s met 2 aansluitingen. Voor het gemak beschikken we over een aantal bagagekarren waar je gebruik van kunt maken om jouw bagage en/of boodschappen te vervoeren.
  • Is er bedlinnen aanwezig?
Ja, het bedlinnen wordt automatisch bij de reissom opgeteld en ligt voor je klaar in de lodge. Liever meteen beginnen aan je vakantie? Wij hebben een bedden opmaakservice bij aankomst voor € 9,95 per persoon.
  • Zijn er ook handdoeken en badjassen aanwezig?
Op ieder bed liggen 2 handdoeken (1 kleine en 1 grote handdoek). Deze worden automatisch opgeteld bij je reissom. Ook ligt er 1 keukenhanddoek en 1 theedoek voor je klaar. Voor een meerprijs van € 8,95 kan je op onze receptie deze set handdoeken wisselen wanneer hier behoefte aan is. Voor de complete wellness ervaring kan je bij de receptie ook een badjas bijboeken voor € 9,50. Mocht je bedlinnen willen wisselen, dan zijn er linnenpakketten beschikbaar tegen betaling van € 15,00 per set. We vragen je dan vriendelijk de bedden zelf opnieuw op te maken. Op de receptie zijn gebruikte handdoeken in te leveren en is hiervoor eventueel een waszak op te halen.
  • Is er ook een stofzuiger aanwezig?
In de lodge is geen stofzuiger aanwezig. Bij de receptie kan een steelstofzuiger opgehaald worden indien je hier gebruik van wenst te maken. Na gebruik verzoeken wij je de stofzuiger z.s.m. weer af te geven bij de receptie.
  • Is er ook een koffiezetapparaat aanwezig?
Op de naastgelegen camping Landgoed Kattenbergse Hoeve bevindt zich Bistro de Hoeve. Je kan bij De Hoeve terecht voor een kopje koffie, lunch en diner. De Hoeve biedt ook een ontbijtservice aan. Hierbij heb je de keuze uit losse broodjes of een luxe, goed gevulde ontbijtmand voor € 17,50 per persoon (diverse croissantjes, kaiser broodjes, beschuit, verse hartige en zoete beleg, gekookt ei, sinaasappelsap, fruitsalade, hangop). Geef jouw wens uiterlijk voor 17:00 uur door en dan wordt het ontbijt de volgende ochtend op de gewenste tijd bij je aan de lodge gebracht. Je kan de bestelling rechtstreeks bij De Hoeve doorgeven en betalen op bestellenbijdehoevemarkelo.nl
  • Is er WiFi aanwezig?
In iedere lodge is er WiFi beschikbaar. De wachtwoorden liggen voor je klaar in de lodge zodat deze direct bij aankomst beschikbaar zijn.
  • Zijn er wasmogelijkheden?
Op Landgoed Kattenbergse Hoeve hebben ze in één van de toiletgebouwen een wasmachine en een droger beschikbaar. Deze kunnen door al onze gasten gebruikt worden tegen een vergoeding van € 7,00 voor een wasbeurt en € 3,50 voor de droger. Je kan hiervoor muntjes kopen bij de receptie, hierbij ontvang je dan ook direct een wastablet.
  • Mag ik roken in de lodges?
Het is verboden te roken in de lodge, in de deuropening van de lodge en in de Spa. Wanneer wij constateren dat er toch gerookt is op een van deze plekken zullen wij een boete van €250 in rekening moeten brengen.
  • Is er een BBQ?
Onze lodges beschikken niet over een BBQ. Het gebruik van een gas barbecue is toegestaan. BBQ op kolen of open vuur is vanwege de bosrijke omgeving niet toegestaan.
  • Ik heb iets stukgemaakt, wat nu?
Wij snappen dat dit iedereen kan overkomen. Mocht er iets stuk zijn gegaan (of heb je schade aan het interieur of de lodge) dan vragen we je vriendelijk om dit bij de receptie te melden.

Informatie over het park

  • Wat zijn de openingstijden van de receptie?
De receptie is van maandag tot en met zaterdag geopend van 09:00 tot 17:00 uur en op zondag van 10:00 tot 16:00 uur. Buiten kantoortijden zijn wij natuurlijk ook bereikbaar voor noodgevallen tijdens jouw verblijf.
  • Kan ik fietsen huren?
Je kan verschillende soorten fietsen huren waarvan je de elektrische fietsen zelfs aan jouw eigen lodge kan opladen. We werken samen met een familiebedrijf uit Holten wat al 40 jaar een begrip op de weg is. Zij hebben de beschikking over een vloot van bijna 700 fietsen, daarmee bieden zij een gepaste fiets voor elke doelgroep. Jouw fiets wordt bezorgd en weer opgehaald, een uitstekende service!Om zeker te zijn van een fiets adviseren wij je om vooraf fietsen te reserveren. Stuur ons tijdig een aanvraag via frontoffice@mooitwentelodges.nl en je ontvangt van ons een voorstel.
  • Wat zijn de faciliteiten op het park?
Op de naastgelegen camping Landgoed Kattenbergse Hoeve is een speeltuin aanwezig voor kinderen met onder andere een air trampoline. Op deze camping bevindt zich ook een zwembad waar gasten van Mooi Twente Lodges gebruik van mogen maken. Het buitenzwembad is niet verwarmd en geopend vanaf Hemelvaart tot medio september (afhankelijk van het weer).Op de naastgelegen camping Landgoed Kattenbergse Hoeve bevindt zich Bistro de Hoeve. Je kan bij De Hoeve terecht voor een kopje koffie, lunch en diner. We verwijzen je hiervoor naar de website www.dehoevemarkelo.nlTijdens de zomervakantie is er op Landgoed Kattenbergse Hoeve een animatieprogramma. Gasten van Mooi Twente Lodges zijn van harte welkom om hieraan deel te nemen.Naast Landgoed Kattenbergse Hoeve is een sportveld. Als gast van Mooi Twente Lodges kan je ook hiervan gebruik maken.
Download de algemene voorwaarden